dissabte, 23 de maig del 2009

secrets en 45 r.p.m

quan era petita, algún cop, escrivia el nom del nen que m'agradava, en un paperet, i l'amagava en un dels enormes i vells llibres que tenia el meu pare al despatx. Secrets amagats entre llibres. Avui, he trobat un parell d'aquests llibres, i he passat les pàgines per veure si encara hi havia algun paperet.

també he trobat la funda del primer disc que tinc consciència d'haver escoltat a la vida, quan encara no devia ni saber escriure, "Twist and Shout", dels Beatles, un vinil de 45 r.p.m, de l'any 63. I una de les quatre cançons del disc, també amaga, o desvetlla, un secret. Però el secret, en tot cas, segueix sent el nom.


26 comentaris:

Sergi ha dit...

I has trobat algun paperet d'aquells entre els llibres?

Striper ha dit...

Tothom amaga secrets entre els llibres, de vegades algun llibre vell trobes pensaments d'amor escrits en un paper doblegat.

gatot ha dit...

jo, de petit, llegia els 7 secretos i despres vaig seguir amb Enid Blyton... amb els 5... a casa els pares no eren gaire llegidors; hi havia el Monitor (enciclopèdia), una Biblia il·lustrada i alguna col·lecció de memòries polítiques... a casa hi havia un món i jo vivia en un altre i plegava paperets a la memòria, potser perquè no em vaig refiar mai que no els trobarien...
petonets de fer-me pensar..

rits ha dit...

hi ha secrets que no s'arriben a desvetllar mai!
i n'hi ha que de petita semblaven vitals i ara quan els recuperes, et fan somriure!

Assumpta ha dit...

Ostreeeeeeees!!! Quina cançó, Robeta!!! Què bona que és!! :-))

Ara la posaré vint-i-set vegades seguides :-))

Per cert... vas trobar el paperet amb el nom del nen que t'agradava? :-)

Yes!! I want to know this secret!! he he he

Assumpta ha dit...

Em permets? ;-)

You'll never know how much I really love you.
You'll never know how much I really care.

Listen,
Do you want to know a secret?,
Do you promise not to tell?, whoa oh, oh.

Closer,
Let me whisper in your ear,
Say the words you long to hear,
I'm in love with you.

Listen,
Do you want to know a secret?,
Do you promise not to tell?, whoa oh, oh.

Closer,
Let me whisper in your ear,
Say the words you long to hear,
I'm in love with you.

I've known the secret for a week or two,
Nobody knows, just we two.

Listen,
Do you want to know a secret?,
Do you promise not to tell?, whoa oh, oh.

Closer,
Let me whisper in your ear,
Say the words you long to hear,
I'm in love with you.

Assumpta ha dit...

Sembla mentida, tan senizilla, tan fàcil... i tan bonica :-))

Carme Rosanas ha dit...

Nova experiència! Escoltar aquesta cançó tant i tant sentida (que jo era jove, però no pas petita a l'època dels Beatles i sempre m'han encantat) tot llegint la lletra. Gràcies a les dues: robadestiu i Assumpta. Que bonic és tenir un secret com aquest de la cançó, oi? Encara que sigui per posar-lo entre els llibres gruixuts, esperant que ningú no el trobi.

Bona setmana, maca. Un petó.

estrip ha dit...

ves que el vent no se l'hagi emportat el paperet i em vingui a parar a mi. Que jo sovint me'n trobo.

Assumpta ha dit...

Estrip!!! No m'estranyaria gens!! :-))

robadestiu ha dit...

XEXU: la veritat és que no l'he trobat i això que alguna altra vegada ja havia fullejat alguns llibres. Però el nom el recordo. Es veu que les coses que en algun moment són importants no s'obliden. El problema és que vaig oblidar el llibre on ho havia posat :-S. El proper cop que amagui algo miraré de recordar on ho deixo... :-)

STRIPER: i segur que ha de fer molta gràcia i il.lusió trobar algun d'aquests papers doblegats :-)

GATOT: diria que els paperets que es guarden a la memòria són aquells que surten del cor, i està clar que guardar-los a la memòria per rellegir-los alguna vegada és el millor lloc on es poden guardar. Has pensat en alguns? segur que és entranyable recuperar-los. Una abraçada! :-)

RITS: recuperar aquests secrets d'infantesa, que en aquells moments són vitals, és veritat que fa il.lusió i haver trobat el paper m'hagues fet somriure segur, tot i que recordar-ho, tot plegat, ja m'arrenca un somriure :-)

ASSUMPTA: gràcies per posar la lletra!!!! :-))) Boníssima aquesta cançó i tant! Em sembla que jo quan la vaig trobar tb la vaig escoltar 27 vegades seguides (i encara l'escolto varies vegades seguides quan me la torno a posar)!! Les altres del disc: "Twist and shout", "There's a place", i "Taste of honey" són impressionants tb, i la de "Taste of honey" que tb feia mooolt temps que no l'escoltava, ufff!!! genial!!! Realment, una característica que tenen les cançons dels Beatles, i potser encara més les dels seus inicis, és que són senzilles, fàcils i molt boniques. I no, no vaig trobar el paper, però recuperar aquestes cançons, i la funda del disc (només la funda, pq el disc s'ha perdut) tb va ser una passada. Petonets! :-)***

CARME: a mi em va emocionar molt tornar a escoltar aquesta cançó, ja només el començament em va posar la pell de gaillna. I escoltar-la llegint la lletra és fantàstic, m'ha fet molta il.lu que l'Assumpta la posés. I realment, és bonic tenir secrets com els de la cançó :-)), i això d'escriure-ho en paperets segur que tb era emocionant! Una abraçada :-))

ESTRIP: és veritat, tu ets un bon trobador de paperets! doncs si un dia te'n trobes un on només hi posa un nom, ja saps, és meu! Però guarda'm el secret eh! ;-))

Barbollaire ha dit...

sabeu que en Lennon es va inspirar en una pel.licula de Walt Disney, La Ventafocs crec, per escriure-la?

Sembla ser que un dels diàlegs ve a ser alguna cosa com:
"Vols saber un secret? Em promets que no ho diràs a ningú?
Estic disposat a ser feliç"
Ei! que si algú recorda de quin film és... que jo he dit la Ventafocs però igual és d'Alicia, o...

(robeta perdona per haver estat tant de temps sense dir-te res, malgrat llegir-te... però ja saps que això, de vegades, va com va...)

una capseta de petons dolços, nina
:¬)*****

Assumpta ha dit...

Aquest blog és una mica màgic, oi? :-)

Ho dic perquè als altres blogs, quan cliques per respondre s'apaga la música :-( però aquí tu hi deus haver fet un encantament perquè es pugui fer les dues coses a la vegada jeje

No paro de cantar la canço :-)))

♫ ♫ Listen,
Do you want to know a secret?,
Do you promise not to tell?, whoa oh, oh. ♫ ♫

RaT ha dit...

jo assecava flors entre els llibres... terrible, sempre, tots tacats... i una vegada, amb 14 anys, vaig guardar el kleenex amb el que m'havia assecat quan em vaig rentar la cara després de que el meu amor platònic em besés per darrera vegada...

FOR EVER BEATLES!!

khalina ha dit...

veig que l'Estrip t'ha guardat el secret :)
He vingut seguint un paperet que volava des del seu blog, i ha anat a parar aquí

robadestiu ha dit...

BARBOLLAIRE: què bo! ens portes als orígens de la cançó! no en tenia ni idea. Si torno a mirar alguna de les pel.lis de Disney, que segur que un dia o altre ho faré, em fixaré en els diàlegs i si hi trobo la frase em farà molta gràcia i segur que pensaré en els Beatles, els paperets i el post! Sempre ets benvingut aquí, ja ho saps, sigui en silenci o per escrit! Una abraçada :-))

ASSUMPTA: em sembla que els blocs que es pot seguir la música mentre comentes, són els de finestra de comentaris petita, pq els que ocupen la pàgina sencera se'n surten del post. Si vas a configuració de comentaris i tries "ventana emergente" et surt així, i pots anar llegint el post i escoltar o veure els videos mentre comentes. Però potser a tu t'és més pràctic tenir una finestra de comentaris més gran al bloc. Jo tb em trobo cantant la cançó en més d'un moment! I ara que he llegit la lletra (gràcies a tu!) fins i tot la cantó bé, i no en aquella mena d'anglès inventat de quan no sé què dic ;-) Una abraçada! :-))***

LA RATETA MIQUEY: ei! jo tb hi guardava flors entre llibres, però ja ho dius tu, tot tacat, això sí que ho recordo bé, la cara que va posar mon pare un dia que es va trobar un llibre plè de flors...i de taques! Veig que tu, tb eres de guardar... I els Beatles, genials, sempre! :-))

KHALINA: sí, l'Estrip ha guardat molt bé el secret! Me n'alegro que els tombs que ha anat fent el paperet t'hagin portat fins aquí. Una abraçada i benvinguda :-))

Assumpta ha dit...

Jejeje cada dia entro una estona i la poso un parell o tres de vegades ;-))

Let me whisper in your ear,
Say the words you long to hear,
I'm in love with you
.

Ah! Potser sí que sigui aixó de la finestreta jajaja qui ho havia de dir :-))

robadestiu ha dit...

ASSUMPTA: avui, dimecres nit, de fet, ja dijous, t'estic imaginant més aviat amb l'himne del barça al cap, o al cor :-)))

Assumpta ha dit...

Doncs mira, ja torno a ser aquí jeje... això si, el reportatge de la rua i de la festa a l'Estadi l'he vist quasi senceret... Uffff quina emoció!! Quin moment històric!! :-))

Núr ha dit...

Ostres! Doncs aquesta crec que no l'havia sentida mai! :S Prò em sembla divertida i molt bunika! hihihi :)

aix, aquests enamoraments! ;)

robadestiu ha dit...

ASSUMPTA: jo no ho vaig veure sencer, però tb em va emocionar i això que no sóc futbolera, però hi ha moments històrics que encomanen l'alegria, la il.lusió, i l'emoció! Una abraçada ben forta! :-))

NÚR: bona definicó, és bonica i divertida, igual com l'enamorament! Petonets :-)***

Assumpta ha dit...

Llegia que aquestes celebracions són bones per l'equilibri psíquic de la gent (excepte els quatre brètols del final, clar) :-))

S' t'hagués posat un comentari cada vegada que he entrat a escoltar la cançó aniríes per... uhm... crec que... 7.588 o 7.589 (que potser m'he descomptat jeje)

Les Coses són com Som ha dit...

Tinc una pregunta: quan vas obrir el llibre, el paperet hi era?

I la cançó, genial!!!

robadestiu ha dit...

ASSUMPTA: segur que una celebració compartida per tanta gent i que va donar bon rotllo a tothom, ha de ser boíssima per a la salut, durant uns dies jo crec que tothom (tothom que era del barça, si més no) va estar més content i es va oblidar una mica dels problemes. I pel que fa als del final, ja ho dius tu, uns brètols.
Així que ja l'has escoltat més de 7000 cops?? jajajaa!!! jo tb l'escolto cada cop que torno per aquí!! Començo a saber la lletra de memòria! Una abraçada :-)))

INSTINTS: ... no, no hi era :-S, hauré de buscar en un altre llibre a veure si tinc més sort. I la cançó és genial, sí!

Assumpta ha dit...

Aquesta serà la 8.003 ;-)

MCA ha dit...

website design awardsBusiness coaching program


thanks for share. I like Clip