dilluns, 27 d’abril del 2009

diferents maneres de descobrir música

Diuen que com la gent es baixa la música per internet, els músics no venen tants cd's i han de sortir a fer concerts per guanyar-se millor la vida. Potser per això també hi ha cada cop més festivals de música. Descobrir un grup en un festival, escoltant música en directe, és genial.

També diuen que com la gent mira els videoclips que hi ha penjats a internet, els canals de TV de música cada cop posen menys videoclips i fan més programes que res tenen que veure amb la música.

Hi ha qui descobreix nous músics o grups, escoltant la ràdio. Hi ha qui compra revistes de música. Qui va a festivals. O potser els descobreixes perquè algú et regala el cd d'algú que no coneixies. A mi, em va a èpoques, però de tant en tant m'enganxo als canals de música, i allí faig descobriments.

M'agrada mirar videoclips. Sovint m'hi quedo enganxada llargues estones. Però realment, hi ha canals de música que en segons quins horaris, de música en posen ben poca. Per exemple, la MTV. Ara mirava la MTV2 i m'he cansat de veure més publicitat i programes on parla un paio en anglès que no sé què diu, que no pas videoclips.

I quan he vist un vídeoclip d'una cançó que vaig descobrir mirant la tele fa anys, he decidit venir a buscar-lo al youtube i seguir mirant vídeos que m'agraden (i sense interrupcions, en tot cas les que jo decideixo fer) per internet. Suposo que tot plegat és un peix que es mossega la cúa... o no...




Bloc Party "Banquet"

16 comentaris:

Striper ha dit...

Jo disfruto com un boig buscant musica d'aquells anys.

gatot ha dit...

hi ha qui descobreix música visitant blogs... :)

jo... hi ha músiques, vídeos, que si no hagués vist aquí, o a ca la iruna, o a ca... altres persones, segurament no els coneixeria... i si mai fan un concert o una pel·li o treuen un llibre... potser "consumiré" perquè els vaig descobrir a un blog...

i potser et demanaré a tu, a la iruna o a... que em signi el llibre o el cd....

petons musicals!

robadestiu ha dit...

STRIPER: es pot disfrutar tant descobrint música com re-descobrint-la eh?

GATOT: jajaja! molt bo! és una bona forma de des-cobrir blogaires, si més no les seves signatures... I és veritat, els blogs tb són un bon lloc on descborir música, i de tot! Una abraçada musical :-))

Jordi Casanovas ha dit...

Pots baixar-te l'Spotify i anar seguint el fil, així també es descobreixen noves músiques.

Sergi ha dit...

De vegades ni tant sols saps com ha arribat un grup o una cançó a tu, i tens la impressió que sempre hi ha estat. Als blogs es descobreix bona música de vegades, encara que sobretot, se'n rememora molta, cosa que m'encanta. I també sóc amant de mirar videoclips, al gimnàs gaudeixo dels que em posen, però en ser de los 40 la majoria dels dies, doncs no en traiem massa res de bo. Abans me'n gravava i tot de la tele, i tenia cintes senceres de videoclips. Però tens raó que cada cop hi ha menys música en les cadenes de música... sembla una contradicció, però no. I el que predomina és la publicitat. Els diners, és clar, tot es resumeix a això.

Anònim ha dit...

Descobrir música així és com un hobbie, tu me'n has ensenyat eh!

Assumpta ha dit...

Doncs si són músics ja va bé que facin concerts, oi? jejeje

Jo també busco a vegades vídeos al YouTube ;-) M'agrada fer-ho... i un et porta a l'altre...

Veus? aquesta que has posat no la coneixia pas :-)

Eli ha dit...

Si, jo també crec que internet més que tancar , ha obert portes... És una via més de coneixement, de búsqueda, de noves músiques...
Jo xafardejo sovint el Youtube... poso una paraula, i veig que hi surt...
:-D

rits ha dit...

a mi tb m'encanta mirar videoclips!!! n'hi ha que són veritables joies!!!

s'han de buscar noves maneres d'arribar al públic!

robadestiu ha dit...

JORDI CASANOVES: doncs començaré per descobrir l'Spotify, que no ho conec. Gràcies pel consell!

XEXU: és veritat, als blocs sovint es rememora molta música i sempre fa gràcia tornar a escoltar una d'aquelles cançons que en algun moment o altre han format part de les nostres vides. Els canals de música millor mirar-los fora dels horaris de màxima audiència, llavors sí que es pot escoltar música sense gaires interrupcions, però és clar, això no sempre és a les hores que millor ens va mirar la tele...

CESC: escoltar i descobrir música és un bon hobbie oi? els teus blocs són un bon lloc per descobrir cançons :-)

ASSUMPTA: i tant! poder escoltar la música que ens agrada, en directe, és el millor de tot. Les emocions d'un concert, i sobretot si els que toquen, connecten bé amb el públic es crea un clima molt especial. Una abraçada!

ELI: i tant, internet ha obert moltes portes. Jo cada cop busco més música amb el youtube, però normalment, ja vaig a buscar música que conec. Això de posar una paraula i veure què hi surt, és una bona forma de fer descobriments. Ho provaré. Gràcies per la visita :-)

RITS: a mi m'agrada molt mirar videoclips, pq n'hi ha alguns, en què les imatges, els muntatges visuals i tot plegat, és molt xulo i si la música tb és bona, són autèntiques joies!

estrip ha dit...

a mi últimament em passa amb els llibres, algú em fa descobrir llibres prou interessants!
I jo els acompanyo amb músiques que vaig compartint!

robadestiu ha dit...

ESTRIP: descobrir llibres i acompanyar-los amb música, tb ha de ser molt interessant :-)

Les Coses són com Som ha dit...

carai, jo també acabo de escobrir aquesta música gracies a tu!!! merci!!

fanal blau ha dit...

robadestiu,

que continuem descobrint-la i que la música ens descobreixi...
un feliç estrenar la setmana!

robadestiu ha dit...

INSTINS: està bé la cançó oi? Me n'alegro que l'hagis descobert aquí! :-)


FANAL BLAU: deixar-se descobrir per la música, inclús descobrir-nos una mica més a nosaltres mateixos, gràcies a la música, està molt bé! Una abraçada!!

MCA ha dit...

website design awardsBusiness coaching program


great!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!