dimecres, 26 de novembre del 2008

Trocets de roba, i una flor.

Aquesta història, va començar una nit d'estiu. Aquella nit vaig decidir agafar un llum d'oli i entrar dins la meva ombra... a veure què hi trobava...

Un cop allí, en quedar tot il.luminat vaig poder veure que hi havia coses que jo no deixava sortir a la llum, però que eren molt boniques.


Així que vaig decidir començar a cosir tots els troços de la meva roba, per fer-me un vestit transparent, que quan me'l posés, la llum pogués passar per tot arreu i jo, no fós la barrera que deixa la llum a un costat i crea una ombra a l'altre.


Mai he estat una bona cosidora i la tasca no era pas fàcil... Però de seguida va aparèixer l'Assumpta i, molt amablement, es va oferir a ajudar-me, explicant-me que hi ha una tècnica per cosir troços de roba que es diu Patxwork. I no només em va venir a donar un cop de mà, sinó que a més, em va dedicar un article (com diu ella) sobre el patxwork, que em va arribar al cor!!! (gràcies Assusmpta!).





Li vaig dir que un dia li faria una flor, cosida amb trocets de roba. I el diumenge, des de la caseta del bosc, m'hi vaig posar. Va ser un matí a lo "mujercitas". La meva tieta cosia precísament un cobrellit fent patxwork (ara que sé la feinada que dóna això de cosir, em trec el barret davant tothom que fa algo així!). La meva cosina feia punt de creu. I jo, una mica impacient i desbordada (pq cosir, definitivament, no és lo meu), anava fent la flor com podia. Però va ser divertit anar cosint mentre les muntanyes i els arbres ens miraven des de l'altre costat dels vidres, i nosaltres anavem xerrant i rient.


No ha quedat molt perfecta, i com tota flor, al natural guanya molt pq, a més, la foto està feta amb el mòbil i no llueix molt.... però la intenció és el que compta.... i.... Assumpta, aquí està la floreta feta amb troços de roba!!!:

38 comentaris:

Núr ha dit...

Nina, t'ha quedat preciosa!!! :D Per ser el primer cop que fas patxwork, trobo que te n'has sortit d'allò més bé!! :D
Espero que te'n surtis així de bé amb el vestit transparent!, perquè si totes les coses fantàstiques que dius que deixes a l'ombra són tan precioses com les que ja ens mostres, valdrà la pena que surtin a la llum!

Striper ha dit...

Nena t'ha quedat molt bé estas feta una artista!!!

Anònim ha dit...

Ueee això és genial, res com una bona ajuda :)

Assumpta ha dit...

Ostres!!!

Mare meva!!... He començat a llegir l'article sense saber de què anava i, després del primer paràgraf, el cor m'ha començat a bategar fort, fort... i m'ha sortit un somriure de felicitat molt gran :-)))

Artistaaaaaa!!!!! ♥ ♥

HO HAS ACONSEGUIT!!! :-)))

Et felicito de tot cor!!!

T'asseguro que jo no en sé fer pas una així!!! me la miro i me la remiro i és una passada... cada pètal, la tija, el centre de la flor!! :-))

Cada vegada que t'asseguis al sofà i abracis el coixí (perquè quan un agafa un coixí al sofà és per abraçar-lo mentre veu una peli xula, clar) et recordaràs de mi!!

Ah!! he rigut amb això de "UN ARTICLE (COM DIU ELLA)" jajajajaja

Smuaaaaaaaaaaaaaaaaaac

Assumpta ha dit...

Jejeje... és que mira que arriba a ser rebonica, eh? ;-)))))

M'animes a fer coses... de veritat!! No havies fet mai res de patchwork i t'has llençat i t'ha sortit una flor magnífica... això és un símbol d'alguna cosa, segur!!

T'asseguro que hi pensaré sovint en aquesta flor :-))

Carme Rosanas ha dit...

Sí que ets una artistassa sí! Molt bé, la floreta!

estrip ha dit...

les nits d'estiu son propicies per començar històries, entre ombres, i vestits transparents.

I ara tens un coixí per recordar i consultar.

I una amiga, l'Assumpta que pensarà en tu.

i un cor que sembla molt ben cosit!

robadestiu ha dit...

NUR: que m'he posat vermella i tot....Aquestes paraules, venint de tu, que ets una passada fent manualitats i amb el patxwork, tb, m'han arribat a l'ànima! Moltes gràcies :-)********

STRIPER: gràcies!!!!....si no fós pq em costa tant cosir, us faria una floreta a cada un dels que heu vingut fins aquí :-)))

CESC: és veritat! l'ajuda no té preu!!! sense l'Assumpta, no me n'hauria sortit! I la meva tieta tb em va donar unes quantes instruccions, però em va semblar tot tan laboriós, que al final ho vaig fer al meu aire :-)))

ASSUMPTA: a mi em bategava el cor ja quan vaig anar a comprar les cintes de colors, i estava il·lusionadíssima a l'hora de començar a cosir!! ... però....Assumpta, és molt difícil! ara quan penso en els cobrellits i tot el que has fet tu amb patxwork... al·lucino!
T'ha agradat la floreta??? que bé, pq és per a tu! :-)))). Sí! sempre que m'abraci al coixí me'n recordaré! :-).(( lo de l'"article"...ho havia de dir, jeje). Però si ets tu qui m'anima a mi a fer coses! Moltes gràcies :-)****** (et faig petons que no sé com es fan els cors...)

CARME: em sembla qué sóc més aviat cosidora novata... i mai arribaré a artista en aquest camp del cosir, que requereix més paciència de la que jo tinc... però, moltes gràcies!! :-) Tu sí que ets tota una artista fent dibuixos amb l'ordinador! Una abraçada :-)))

ESTRIP: és veritat, les nits d'estiu són propicies per començar històries. Les casetes del bosc tb. Que allí vaig començar a cosir troços de roba. De fet, el coixí el vaig deixar a la caseta, i sempre que hi torni, me'n recordaré de com va començar tot, de l'Assumpta, i del cor tan ben cosit! Bona nit :-)))

Assumpta ha dit...

No cal que dissimuli, oi? jajaja dic directament que torno a entrar per veure la flor i ja està jajaja :-))))

Els cors es fan així: has d'escriure aixó & hearts ;

però sense espais entremig, o sigui el simbol aquest que vol dir "et" (y) després la paraula i el punt i coma, tot enganxat i en minúscules, li dones al "Intro" i sortirà... i com jo aquí (i a l'altre) sesmpre explico confidències (jajajaja em moro de riure ara) diré que vaig aprendre a fer-ho al FORO D'OT DE PORTALMIX Siiiiiiiiiii què passa? tots tenim un passat obscur :-PPP

La puc copiar i posar-la a la meva sidebar? :-))
Si, oi? :-))

Aclaro: "cobrellits i tot el que jo he fet??" jo només he fet en patchwork un plaid (com un cobrellit però més petit, que se'l posa el meu marit per fer mandrotes al sofà) i dos agafadors per la cuina, per no cremar-se... res més :-)) Si en sé poquíssim!!

Tot el demés que vaig posar al meu "ARTICLE" (jajajaja) va ser tret de Google, i jo, ben honestament així ho vaig confessar, eh? :-))

Requetesmuaaaaaaaaaaacsssss :-)

zel ha dit...

Preciosa, què coi... jo en vull una!!!!
Petonets, cosidora!

Assumpta ha dit...

Robeta: Que ja l'he posat jeje... i té "truco" :-) Vull dir que si vas al meu bloc i cliques a sobre el coixí, fiiiiiiiiiuuuuuu et transporta a AQUEST blog :-))

Smuaaaaaaaaaaac

robadestiu ha dit...

ASSUMPTA: només el plaid, per a mi ja és tota una obra d'art o sigui: mooooltíssim! té molt de mèrit!!

I pel que fa al passat obscur....que quedi entre tu i jo... fa molts anys, algun dia havia fet campana a la uni, al migdia, per poder veure una telenovel.la sudamericana que es deia "Fiorela, pobre diabla" (shhhhttt.... guarda'm el secret, que ja veus que el meu passat encara és més fosc!...;-))

Síii!! ja vaig veure la floreta al teu bloc :-))))) ...això dels cors...on està aquest símbol?...investigaré.
De moment: :-)********

robadestiu ha dit...

ZEL: t'ha agradat?? gràcies! doncs vinga, la propera floreta serà per tu!! Petonets :-)****

Assumpta ha dit...

Has vist que xula queda la flor? :-))))

El símbol aquest jo el tinc a sobre el 6

Saps les botigues de roba C&A? doncs aquest símbol que està entre la "C" i la "A"!! :-))... és que aquí queda molt raro jajaja "et" (en francès) o "and" (en anglès)

Ah!! Molt bé, molt bé, no diré res d'això de la Pobre Diabla jeje (com enganxaven aquelles telenoveles!!! jajaja aquesta que dius tu jo no la conec, però jo em vaig enganxar a una que es deia "Cristal": Mi vidaaaaaaaa ereeeees tuuuuuuuuuuu y solaaaameeeenteeee tuuuuuuuu jeje)

robadestiu ha dit...

ASSUMPTA: "Cristal"?? jajajaja! jo tb la veia algun cop, aquesta va ser de les pioneres!!!!! A veure, vaig a provar lo del cor: ♥

Assumpta ha dit...

Siiiiiii!!! T'ha sortit!!! :-))

Sí que era de les pioneres, sí... jo la vaig veure uns dies a casa la meva sogra i... pam!! enganxada!! jejeje
Luis Alfredoooo mi vidaaaa ;-)

horabaixa ha dit...

Hola Robadestiu,

Aixó del fanalet m'ha agradat especialment. Sense saber-ho, jo també busco per entre les meves ombres.

....La flor, preciosa, com és de preciós el detall de dedicar-la.

Una abraçada

Les Coses són com Som ha dit...

Ole ole i ole!! jejeje. Noia, per ser la primera vegada, no està gens malament eh? t'ha quedat una flor molt xula!!! I és que l'Assumpta sempre hi és i és una molt bona consellera!!! Enhorabona a les dues!!!
I ara a seguir!!!

robadestiu ha dit...

ASSUMPTA: sí, al final m'ha sortit! :-). Jo, Cristal, la veia un estiu que no em deixaven sortir pq havia d'estudiar... Ara penso que les telenovel.les potser han afectat negatívament la meva vida d'estudiant! (glups!)... ;-)

HORABAIXA: gràcies! va ser un detall tb que l'Assumpta em dediqués un post i s'oferís a ajudar-me a l'hora de cosir :-).
També busques entre les ombres?, portar un fanalet reconforta una mica, i ja veus, de vegades s'hi troben coses bones també, oi?. Una abraçada :-))


INSTINTS: és que l'Assumpta és una passada!!! I ara, a seguir... sí!. Moltes gràcies!! :-)***

Anònim ha dit...

Robeta...

Feia temps que no venia i em trobo que ara ets una artista del patchwork aquest també...
Que bonica! I verda :]... Si es que tens unes mans...

:*

M

robadestiu ha dit...

M.: em fa il.lusió veure't per aquí, però més il.lusió m'ha fet veure't avui en persona! ... lo del patchwork...és tot un món! t'ha agradat? gràcies :-)... havia de ser verda és clar. Pel que fa a les mans, de tant en tant les faig treballar una mica :-)
Petonets :-)***

Núr ha dit...

Mare meva, quin ballar entre l'Assumpta i tu! El que ella no t'ha gosat preguntar: QUAN ENS PASSARÀS EL PATRÓ PERQUÈ PUGUEM FER LA TEVA FLOR??? ;)
Jo també ho vull provar: ♥ Bunikes!

Petons!

robadestiu ha dit...

NÚR: sí, vam ballar i ens ho vam passar molt bé.

Una floreta com aquesta, vosaltres la feu en un tres i no res i sense patró, segur!

Vinga, jo tb hi torno, a veure si me'n recordo ♥ (res com tenir la xuleta a prop) :-)***

mrblack ha dit...

New piece for the 5 year anniversary group show 20Twenty here in Seattle. Opening this Saturday during Ballard's Art Walk. Here's the flyer, designed by Jesse Brown. Go see it! I won't be there.
aftermarket auto partsData cabling, Fibre Optic cabling, Network cabling installation, Structured Cabling

mrblack ha dit...

ForumLinkBuilding.comhosting mexicoM.: em fa il.lusió veure't per aquí, però més il.lusió m'ha fet veure't avui en persona! ... lo del patchwork...és tot un món! t'ha agradat? gràcies :-)... havia de ser verda és clar. Pel que fa a les mans, de tant en tant les faig treballar una mica :-)

Anònim ha dit...

hapter four was pretty interesting. I like the part where sam was just introducing her famikly and where they stand. I thought it was funny how she thought she was a twin because she was told that lefties are usually paired as twins, they disappear so fast the mother doesnt even notice it
roofing contractorsVoice Artist

mrblack ha dit...

Become an independent day trader learning from a real eMini Futures Day Trader, with 17 years experience teaching a One-on-One day trading program, focused on your progress.
solar panelon hold messages

Dream ha dit...

“Show her your acceleration, Harry!” Fred yelled as he whooshed past in pursuit of a Bludger that was aiming for Alicia.
Harry urged the Firebolt forward as they rounded the Raven¬claw goal posts and Cho fell behind. Just as Katie succeeded in scoring the first goal of the match, and the Gryffindor end of the field went wild, he saw it — the Snitch was close to the ground, flitting near one of the barriers.
Harry dived; Cho saw what he was doing and tore after him — Harry was speeding up, excitement flooding him; dives were his speciality, he was ten feet away —
Then a Bludger, hit by one of the Ravenclaw Beaters, came pelt¬ing out of nowhere; Harry veered off course, avoiding it by an inch, and in those few, crucial seconds, the Snitch had vanished.
Dallas Apartmentsbuy facebook likes

mrblack ha dit...

Ill recieve your anwer through this comment box or via my email, which should appear now that its asked me for it various times now.. jajaforumlinkbuilding companyweb design

Sun Flower ha dit...

Backing up your data with almost any electrical device is crucial to keep things intact. No computer or other electronic device is crash proof, problems can occur at any time.

liberty direct
Debt Settlement Company

mrblack ha dit...

This is simply a fun film. I agree with you about Swayze and Reeves--I wouldn't want anyone else in these roles (or Busey's, for that matter). (I actually saw this with Street Kings this weekend as a kind of Keanu double bill: when used properly, Reeves can be surprisingly effective. People can say what they will but his earnestness comes off as more genuine than many stars right now.)
celebrity newsdata historian

GameforYou ha dit...

Mars made its closest approach to Earth and maximum apparent brightness in nearly 60,000 years, 55,758,006 km (0.372719 AU), magnitude −2.88, on 27 August 2003 at 9:51:13 UT. This occurred when Mars was one day from opposition and about three days from its perihelion, making Mars particularly easy to see from Earth. The last time it came so close is estimated to have been on September 12, 57 617 BC, the next time being in 2287.[
local movers in nyc
Music On Hold Player

Dream ha dit...

profesores particulares de inglés en Méxicoentrance mats
“The dementors should have arrived by now,” he said. “I’ll go and meet them. Dumbledore, I’ll see you upstairs.”
He crossed to the door and held it open for Snape, but Snape hadn’t moved.
“You surely don’t believe a word of Black’s story?” Snape whispered, his eyes fixed on Dumbledore’s face.
“I wish to speak to Harry and Hermione alone,” Dumbledore repeated.
Snape took a step toward Dumbledore.
“Sirius Black showed he was capable of murder at the age of six¬teen,” he breathed. “You haven’t forgotten that, Headmaster? You haven’t forgotten that he once tried to kill me?”
“My memory is as good as it ever was, Severus,” said Dumble¬dore quietly.

Dream ha dit...

Percy hurried forward with his hand outstretched. Apparently his disapproval of the way Ludo Bagman ran his department did not prevent him from wanting to make a good impression.
“Ah — yes,” said Mr. Weasley, grinning, “this is my son Percy. He’s just started at the Ministry — and this is Fred — no, George, sorry — that’s Fred — Bill, Charlie, Ron — my daughter, Ginny — and Ron’s friends, Hermione Granger and Harry Potter.”
Bagman did the smallest of double takes when he heard Harry’s name, and his eyes performed the familiar flick upward to the scar on Harry’s forehead.
“Everyone,” Mr. Weasley continued, “this is Ludo Bagman, you know who he is, it’s thanks to him we’ve got such good tickets —”
DJ Whoo Kid mixtapesCheap VPN

GameforYou ha dit...

This is simply a fun film. I agree with you about Swayze and Reeves--I wouldn't want anyone else in these roles (or Busey's, for that matter). (I actually saw this with Street Kings this weekend as a kind of Keanu double bill: when used properly, Reeves can be surprisingly effective. People can say what they will but his earnestness comes off as more genuine than many stars right now.)
underground water tankNo Claims Auto Insurance Cost

nguyen ha dit...

“You surely don’t believe a word of Black’s story?” Snape whispered, his eyes fixed on Dumbledore’s face.
“I wish to speak to Harry and Hermione alone,” Dumbledore repeated.
Snape took a step toward Dumbledore.
“Sirius Black showed he was capable of murder at the age of six¬teen,” he breathed. “You haven’t forgotten that, Headmaster? You haven’t forgotten that he once tried to kill me?”
Hélium Gasadhesive

Dream ha dit...

“That’s not funny,” said Hermione quietly. “That’s not funny at all.” She looked extremely anxious. “Harry, I’ve been thinking — you know what we’ve got to do, don’t you? Straight away, the mo¬ment we get back to the castle?”
“Yeah, give Ron a good kick up the —”
“Write to Sirius. You’ve got to tell him what’s happened. He asked you to keep him posted on everything that’s going on at Hogwarts. … It’s almost as if he expected something like this to happen. I brought some parchment and a quill out with me —”
“Come off it,” said Harry, looking around to check that they couldn’t be overheard, but the grounds were quite deserted. “He came back to the country just because my scar twinged. He’ll prob¬ably come bursting right into the castle if I tell him someone’s en¬tered me in the Triwizard Tournament —”
“He’d want you to tell him,” said Hermione sternly. “He’s going to find out anyway —”
organic nonihow to franchise

Anònim ha dit...

No sé si ho he entès massa bé, però és com una guerra entre els nostres poders, oi? El text m'ha agradat molt, però em costa fer l'abstracció per entendre'l. Potser els meus tres elements estan massa units.

salles de mariagedata cabling engineer