dimarts, 5 de maig del 2009

APPLE TREE

"De tots els arbres podràs menjar; però de l'arbre del Coneixement del Bé i del Mal no menjaràs, perquè el dia que d'ell mengis, certament, moriràs" (Génesi 2:17)

Aquesta va ser la prohibició que Déu va fer a les persones, i tot i així, se la van saltar. I si tot plegat és una gran metàfora de com les persones preferim gaudir d'autonomia moral i decidir per nosaltres mateixes què és el que considerem el "bé i el mal". De com les persones preferim adquirir Coneixements, per molt mal que ens facin, perquè sempre és millor que viure "feliçment enganyats". O senzillament simbolitza l'instint de llibertat de l'ésser humà.

Doncs no veig on està el problema. Segurament és una gran metàfora del moment en què les persones vam ampliar la nostra consciència amb el coneixement de la pròpia mort. Amb tot el que això comporta.

El que ara em té intrigada, és, per què, si això no ho diu la Bíblia, la tradició popular diu que la fruita prohibida era una poma. Una poma??? No dic que les pomes no siguin bones... però temptadores... Realment la poma potser sí que simbolitza l'instint curiós i lliure de les persones que volem tastar la fruita més avorrida del món, senzillament perquè potser només la prohibició, ja la fa temptadora. Potser una fruita tan senzilla i natural només simbolitza algo tan senzill i natural com les ganes de saber i conèixer.


Uix... que jo també m'estic liant... Vaig a posar música...





Apple Tree "Cycle"

14 comentaris:

Anònim ha dit...

És difícil dir l'adequat i treure una conclusió de tot, és difícil creure que una poma va poder amb tot però té certa lògica, però la lògica no s'aplica en el temps en què vivim, i continuo sense tenir una explicació com cal a fer...

Assumpta ha dit...

Jo t'ho explico!! :-))

Jejeje la tradició popular diu que es una poma perquè els primers dibuixants, les primeres representacions gràfiques que es van fer d'aquest fragment del Gènesi, bé havien de posar "alguna fruita" i mira, l'artista va triar una poma i per això la tradició va donar per cer que era una poma :-)

I encara més jijiji... en cap part dels Fets dels Apòstols diu que Sant Pau, en el moment de la seva conversió, caigués d'un cavall... "cavall?" no surt enlloc :-) però va passar el mateix, les primeres representacions artístiques del fragment deurien pensar que si el bon home anava a Damasc i anava per feia i tenia certa pressa, doncs aniria a cavall, el van pintar a cavall... i ha quedat l'expressió i tot :-))

Sergi ha dit...

Un cop ha comentat l'Assumpta, que sap de què van aquests temes, ja no val la pena mirar de trobar una explicació. Jo pensava que potser la poma és molt comú per nosaltres, però que no ho devia ser tant en altres èpoques, o en altres llocs.

A mi no em desagraden les pomes, però no penso que estic cometent un pecat cada cop que en menjo una.

Cycle? Caram. Ara m'has sorprès. M'estranya que tinguis aquests gustos, encara que potser només la poses pel títol o pel que diu. T'enfades si et dic que pensava que eres més gran? Bé, una cosa no treu l'altra, és clar, però és fàcil relacionar música i edat (encara que sigui un error), i aquest cop no em quadra. Perdó pels prejudicis.

estrip ha dit...

però jo encara tinc el dubte de quina varietat de poma era:
si Golden,si Vermella Americana, si Granny, si Fuji o Gales o potser la Bellesa de Roma o la Pink Lady.

Assumpta ha dit...

Resposta per XEXU per si la veu: És que potser el pintor va triar una poma per ser una fruita molt comú, i llavors l'hauries encertat :-))

Per altre part, t'asseguro que no, menjar poma no és pecat, pots menjar-ne tranquil·lament, fillet ;-)

Els homes sou molt poc observadors, eh? jajaja ho dic pel tema de l'edat :-))

robadestiu ha dit...

CESC: treure conclusions no és pas tan difícil, dir l'adequat és força relatiu, lo difícil és encertar-la, però tan se val, no? Una abraçada :-)

ASSUMPTA: ja sabia jo que tu ho sabries, ets la millor! :-))). Com diu en Xexu, ja no val la pena donar-li més voltes. Així tot va ser cosa dels dibuixants? Poc s'ho devia pensar l'artista que la seva proposta tindria tant d'èxit! Diuen que els artistes no es guien per la lògica, però està clar que en tot artista hi ha una mica de lògica i segur que molta intuició i un sisè sentit... que no fós tb una dona qui va pintar la poma ;-). Petons! :-)***


XEXU: potser al Paradís, era poc comuna la poma, i en canvi abundaven més les maduixes que per al meu gust són francament molt més paradisíaques i temptadores! I pel que fa a Cycle, m'agrada molt la música, i em sorpren que això em faci més jove. No m'enfado pas si et pensaves que era més gran, només faltaria, peròara m'has deixat més intrigada que amb el tema de la poma... quina edat pensaves que tenia i quina edat suposes que tinc ara tenint en compte els meus gustos musicals???

Carme Rosanas ha dit...

robadestiu, m'has tret la pregunta de la punta dels dits... jo pensava, quina edat devia pensar que tenia i queina edat deu pensar que té ara...? Bé per no deixar-lo sol, adjudicant edats. Jo penso que en tens 34-35.

robadestiu ha dit...

jajaja! ESTRIP: si vols saber la resposta fixa't bé en els dibuixos i si en treus l'aigua clara ens ho comuniques!


ASSUMPTA: de fet ara que ho penso, tothom que apren a pintar, comença per dibuixar una poma, o sigui que potser va triar la poma pq ja dominava l'art de pintar pomes. Tb podria ser pel que tu dius, que és realment molt comú :-)

robadestiu ha dit...

CARME: ostres, cada cop que contesto comentaris en trobo un de nou. Està clar que la intuició femenina funciona! Molt bé! En tinc 34, però em falten pocs mesos per fer-ne 35 així que has encertat de ple! De totes formes, em sembla que tinc l'edat posada en el perfil (ho comprovaré). Ara només cal saber si era l'edat que em posava en Xexu! :-))

Assumpta ha dit...

Jajaja "sóc la millor" oeeee oeeee

(encara em dura l'eufòria del dissabte, que s'ajuntarà amb la d'aquest vespre)

Eren temps on la majoria de la gent no sabia llegir. Les imatges feien moltes vegades funcions catequètiques. La gent s'imaginava que les coses eren exactament igual com venien representades en dibuixos o pintures :-)

Sergi ha dit...

Digui el que digui ara, segur que em retires la paraula, així que no sé si arriscar-me a dir una edat. M'ha sorprès que l'Assumpta digui que els homes som molt poc observadors, cosa que vol dir que per algun motiu ho hauria de saber, o intuir. La veritat és que té raó, almenys pel que fa al que a mi respecta, sóc una mica cas en aquests temes, no encerto mai, potser és que no m'hi fixo prou. Però va, et diré el què, i ja decidiràs tu si em dius si m'equivoco de molt o no. Abans pensava que estaves en la trentena llarga, o potser cap els quaranta. No em preguntis per què, per la manera d'escriure i de pensar (que m'agrada molt)... per moltes coses. Ara, després d'això de Cycle, vaig pensar que potser era més aviat la vintena llarga, marxant cap a 30. Segur que ni una cosa ni l'altra, si és que no m'assabento de res...

robadestiu ha dit...

jajajaj XEXU, no et retiro la parula em posis l'edat que em posis, en pots estar segur! De fet, a mi segur que em costaria encertar l'edat de la majoria dels blocaires que no l'especifiquen. I total, l'edat no crec que importi gaire. La qüestió és que en tinc 34, ja ho vaig dir ahir en algun comentari, així que estic enmig de les edats que suposaves. Apa, ara ja n'estas assabentat. Bona nit :-)

Assumpta ha dit...

Vaig dir lo de poc observador perquè saber l'edat era tan fàcil com mirar el perfil :-)))

Jo sí que ni ho havia sentit anomenar mai això de "Cycle", tinc problemes generacionals musicals jejejeje

Sergi ha dit...

Això em passa per no mirar tots els comentaris, ja veus. Sí que sóc poc observador... bé, em quadra l'edat, i tant. T'escau, hehehe.