dilluns, 6 de juliol del 2009

Canvis, vent i moviment

En un llibre que parla sobre l'Ayurveda (l'antiga medecina tradicional de la Índia), llegeixo que segons la forma de fer les coses, la forma de ser, la constitució, etc., hi ha tres tipus de persones: els vata, els pita i els kafa. Malgrat tots tenim una mica de cada, una de les tres tipologies predomina en cada un de nosaltres, i ens caracteritza.

De seguida m'identifico amb Vata, en general, però també com a blocaire. I de fet, sense conèixer les persones que hi ha darrera els blocs que llegeixo, puc intuir que alguns, pels seus blocs, també són vata, o si més no, "blocaires Vata".

Vata representa el moviment. L'aire, l'èter. I els vata acostumen a ser persones lleugeres, primes. Mogudes, ens costa estar quiets. Algo etèries, disperses i subtils. Som ràpids, en general. Utilitzant un cotxe com a metàfora, vata seria la bateria, la xispa, allò que posa les coses en marxa i les fa moure. Som imaginatius, creatius. Ens agrada començar les coses, però de seguida trobem una altra cosa que ens desperta interès i ens costa mantenir-nos molt de temps amb el mateix. Tenim tendència a canviar.

Tot i que a mi m'agrada mantenir les persones que estimo i que m'agraden, al llarg del temps, potser per això tot i els canvis també m'agrada seguir els mateixos blocs i blocaires al llarg del temps. Pel que fa als meus blocs, m'agrada moure'm, anar amunt i avall, fer canvis, crear, obrir, canviar, tancar, tornar. I de vegades intento fer un esforç i no canviar tant aquí al bloc, però... sóc vata...

Ja fa temps que torno a sentir l'impuls del vent, que sempre porta canvis i moviments, no sé on em portarà això, però en qualsevol cas, i amb el vostre permís, vagi on vagi, si és que m'acabo movent, us vindré a buscar.

Una abraçada!






29 comentaris:

estrip ha dit...

hi ha vents que acaricien l'ànima, segur que vas amb aquests.

Sergi ha dit...

T'ha faltat explicar com són els altres dos tipus de persones, ja que definitivament, jo no em comptaria entre els vata. Mira si ho sóc poc que no voldria que et moguessis mai d'aquí. Bé, de fet gairebé preferiria tenir-te a l'altre blog, que és el que primer vaig descobrir. Però sobretot, si un vent se t'emporta, envia'ns un missatge per saber on faràs niu.

robadestiu ha dit...

ESTRIP: vents que acaricien l'ànima...què bonic. Espero trobar-los i el viatge segur que serà agradable de fer :-)

XEXU: pots estar segur que vagi on vagi et vindré a buscar, i de fet la opció de moure'm per l'altre bloc és molt possible, pq per fi estic llegint dos llibres que m'agraden i que em fan pensar "això ho podria comentar al bloc", i parlar de llibres és cosa de bruixoleta. Pel que fa als tipus de persones, ja m'ho semblava que tu, no ets vata, fins i tot m'atreviria a dir que deus ser pita. Queda pendent parlar-ne i ja em diràs si he encertat :-)
Una abraçada!

Núr ha dit...

Els vata, els pita i els kafa... N'he sentit a parlar, sobretot pel que fa a massatges adaptats a cadascun dels tres tipus de persona (tot i que no me n'han fet mai cap...).

Fes el que hagis de fer, bunika!, ja ho saps! Nosaltres esperarem que els teus vents vinguin a bufar als nostres blocs, perquè puguem seguir-te vagis on vagis!

Molts pitonets, preciosa, i bon vol!

Carme Rosanas ha dit...

En Xexu ja m'ha pispat el comentari. o tampoc em trobo Vata, gens de gens... i m'agradaria saber els altres com són... tot de cop penso i si no em trobo en cap? Je, je, je, a veure si no existeixo?

però malgrat que no sigui Vata, el moviment m'agrada i el teu vent fresquet sempre, també. Et seguirem si ens dones pistes o ens deixes... ni que sigui engrunetes de pa marcant el camí.

Assumpta ha dit...

Què interessant!! :-))

Jo també anava a dir el mateix que XeXu i Carme jaja vull saber com son els altres. No crec que sigui massa Vata jo, no :-)

Tot i que, com tu dius, segur que tots tenim trets de tots, però estic segura que jo seria algun dels altres dos :-))

Ens ho explicaràs, oi? :-))

Les Coses són com Som ha dit...

Jo també m'identifico bastant per Vata.. h havies pensat? jejeje. Tot i que hi ha alguna cosa que no hi coincideio, deu ser que en tinc dels altres dos també. M'ha faltat que ho expliquessis, aix, m'he quedat intrigada!!
Sort!!

robadestiu ha dit...

Núr, Carme, Assumpta i Instints, gràcies a totes pels comentaris, i per ser-hi. Segueixo llegint el llibre, quan me l'acabi, explicaré com són els pita i els kafa, i a veure si us identifiqueu amb algun :-) Petonets i una abraçada ben forta!! :-)****

Assumpta ha dit...

Cada vegada que llegeixo "Kafa", penso "Kafka"... i, clar... una mica kafkiana sí que sóc :-)

rits ha dit...

robeta, ves on et porti el vent, xò deixa'ns un rastre!

saps, moltes vegades hem coicidit en coses i tot i que tb sóc una mica volàtil, tp em puc considerar vata.

un peto ben gran!

robadestiu ha dit...

ASSUMPTA: ep! no sabria dir si Kafka era vata, pita o kafa... així que afegirem un nou tipus de persona, els Kafka! i de moment, jo vata i tu kafka ;-))

RITS: és que tots tenim una mica de cada, i la teva part vata és la que et fa ser una mica volàtil, però pel que dius, a tu et predomina un altre. I pel que fa als rastres, de moment no he pensat en escriure cap bloc nou, però si ho faig, us vinc a buscar dirèctament. Petonets :-)***

Assumpta ha dit...

Jejeje jo Tarzán, tu Jane ;-))

Smuaaaaaaaaaaaaaac ♥

zel ha dit...

Jolines, ara a buscar què i com són els altres...de fet, fa dies que no piules, ço vol dir que t'has mogut!

Assumpta ha dit...

:-))

Assumpta ha dit...

Salutació tardorenca i plujosa... i amb un gran somriure!! :-))

Anònim ha dit...

Zakaj pa ne:)

Unknown ha dit...

atrapes els moments de meravella, i segur que l'altre esquena també té el moment atrapat.
website waarde berekeneninternet agentur wien

Anònim ha dit...

Ice Dam Removal MNUebersetzung Deutsch Spanisch
This time, let’s do a better job of retaining perspective. If we turn Obama out of office a year from now, let’s make sure it is because the Republican nominee is preferable, not just out of grumpiness toward the incumbent during a difficult time.

Anònim ha dit...

jet hand dryeremini
Most of us defense analysts, though, can agree that whatever happened last night and in the budget negotiations, cuts to the defense budget were inevitable and even make sense. As we draw down in Iraq and Afghanistan, it’s a perfectly reasonable thing to wonder why we have as many ground troops

Anònim ha dit...

เบต้ากลูแคนมะโฮราคาถูกworldshipyards
The 100th anniversary of the Titanic’s sinking is on April 15, and a two-week cruise with a trek to the wreckage in a tiny Mir submersible, above, will cost $60,000.

Anònim ha dit...

Uebungsaufgaben MathematikSubaru Alternator
Mr. Gingrich’s tendency to speak bluntly, provocatively and sometime impulsively may be part of his emerging appeal at a time when conservatives seem intent on sending a no-business-as-usual message to Washington. It helps with his attempts to foster an image as a candidate eager to bring about change. But the fallout from his statements often traps him in lengthy digressions from his main messages, and it highlights one of the central questions about him as a candidate and potential president: is he sufficiently disciplined?

Anònim ha dit...

Uebungsaufgaben MathematikSubaru Alternator
Mr. Gingrich’s tendency to speak bluntly, provocatively and sometime impulsively may be part of his emerging appeal at a time when conservatives seem intent on sending a no-business-as-usual message to Washington. It helps with his attempts to foster an image as a candidate eager to bring about change. But the fallout from his statements often traps him in lengthy digressions from his main messages, and it highlights one of the central questions about him as a candidate and potential president: is he sufficiently disciplined?

Anònim ha dit...

Bodybuilding 101Free Vectors
The United Russia party was due to gather a protest in support of "clean elections" at 6pm. Members of the liberal Yabloko party, which failed to win any seats in Sunday's vote, said they would join the anti-government protest at 7pm. Similar protests were organised around Russia on Tuesday.

Anònim ha dit...

hotel in dublinOn Hold Messages
Echoing language that has emerged in the Occupy protests, President Obama on Tuesday delivered his most pointed appeal yet for using taxes and regulations to level the economic playing field.

Anònim ha dit...

concentrated noni juicefield sales recruitment
Sarah Palin is urging Republican presidential candidates to take part in the Newsmax ION Television 2012 Presidential Debate moderated by Donald Trump.

The former Alaska governor and vice presidential candidate made her endorsement in an interview to air Wednesday night on the Fox Business Network. Palin’s endorsement is the latest high-profile conservative to support the debate set for Dec. 27.

Read more on Newsmax.com: Palin Endorses Trump Debate, Urges Candidates to Join
Important: Do You Support Pres. Obama's Re-Election? Vote Here Now!

Anònim ha dit...

computer repair marylandhow to make websites
Here’s how you can help make sure those who are lacking the basics, like a smartphone or a laptop, are well dressed for the digital age. Also, in this holiday gift guide, toys, cameras, games and more.

Anònim ha dit...

commercial wind powerMLS Toronto
Expanded coverage of Texas is provided by The Texas Tribune.
Illegal Border Crossings Dip Sharply
Questions Surround Unregulated Institutions

Anònim ha dit...

übersetzungsbüro PortugiesischSalt Lake City Motorcycle Accident Attorneys
With anger in the country mounting over last Sunday’s parliamentary elections, officials appeared to be trying to stop an anti-Putin rally by using robocalls and other strategies.

Anònim ha dit...

Lil Wayne mixtapessealey tools
Jon S. Corzine’s $6.3 billion bet on European sovereign debt turned out to be profitable, but the fear it induced brought down his brokerage firm.